Historische romans van de bridgerton serie

De Bridgerton-serie, geschreven door Julia Quinn, heeft de harten van lezers over de hele wereld veroverd. Het omvat acht boeken die zich afspelen in de prachtige en decadente Regency-periode van Engeland. De serie gaat over de Bridgerton-familie en hun liefdeslevens in een tijd waarin koppels niet zomaar met elkaar mochten trouwen. Elk boek beschrijft het romantische leven van een van de acht Bridgerton-kinderen en hun zoektocht naar de ware liefde. In dit artikel duiken we dieper in de wereld van de Bridgerton-serie en kijken we naar enkele hoogtepunten van de serie.

De Regency-periode van Engeland

Voordat we dieper ingaan op de Bridgerton-serie, is het belangrijk om meer te weten over de Regency-periode. Deze periode begon in 1811 toen koning George III werd afgezet vanwege zijn mentale problemen. Zijn zoon, George IV, nam de titel koning aan. In deze periode werd Engeland overspoeld met decadentie, romantiek, mode en sociale rituelen. Het was een tijd waarin maatschappelijke hiërarchieën en patriarchale waarden heersten. Het was ook een tijd waarin veel schrijvers hun stempel drukten op de Engelse literatuur.

Het eerste boek van de reeks: The Duke and I

The Duke and I is het eerste boek van de Bridgerton-serie en het begint met de introductie van Daphne Bridgerton, het oudste dochter van de familie Bridgerton. Ze is op zoek naar de liefde van haar leven en haar broers zijn allemaal bezig met het vinden van de perfecte man voor haar. Dit boek introduceert ook Simon Basset, de Duke of Hastings, een aantrekkelijke vrijgezel waar alle vrouwen van de regio hun oog op hebben laten vallen. Daphne en Simon sluiten een pakt om net te doen alsof ze verloofd zijn om zo andere potentiële huwelijkskandidaten af te schrikken. Maar, zoals verwacht, worden ze verliefd op elkaar.

Andere pareltjes van de Bridgerton-serie

Naast The Duke and I zijn er nog zeven andere boeken in de serie. Elk boek legt de focus op een ander lid van de Bridgerton-familie en hun zoektocht naar liefde en geluk. Enkele andere pareltjes van de serie zijn:

The Viscount Who Loved Me

Dit boek brengt ons naar het leven van Anthony Bridgerton, de oudste zoon van de Bridgerton-familie. Het verhaal draait om zijn verloving met Edwina Sheffield, maar hij raakt verward als hij merkt dat hij ook gevoelens heeft voor haar zus Kate.

Romancing Mister Bridgerton

In dit boek gaan we terug in de tijd en zien we het dagelijks leven van Colin Bridgerton. Hij gaat op zoek naar de ware liefde en komt terecht bij zijn jeugdvriendin Penelope Featherington.

It’s in His Kiss

Dit boek draait om Hyacinth Bridgerton, de jongste dochter van de familie. Ze ontdekt een oud dagboek die haar naar een geheime schat brengt en ook leidt naar de liefde van haar leven.

De Bridgerton-serie op Netflix

In 2020 kwam de Bridgerton-serie op Netflix uit en het werd meteen een enorme hit. Het eerste seizoen van de serie is gebaseerd op het eerste boek van de reeks, The Duke and I. De serie heeft de regency-periode tot leven gebracht op het scherm en heeft een aantal van de beste elementen van het boek verweven met de nodige aanpassingen voor het medium.

De Bridgerton-serie is een echte klassieker in het romantische genre. Het beschrijft een wereld vol romantiek, passie, intriges en avontuur. De serie heeft een groot aantal fans over de hele wereld verzameld en het is duidelijk waarom. Met elk boek introduceert de auteur ons in het leven van een ander lid van de Bridgerton-familie en hun zoektocht naar liefde en avontuur. De verhalen zijn vlot geschreven en boeien de lezer vanaf de eerste pagina. En nu, met de Netflix-serie, kunnen we de Regency-periode beleven en de avonturen van deze geweldige familie opnieuw ontdekken.

1. Wie heeft de Bridgerton-serie geschreven?
2. Hoeveel boeken zijn er in de Bridgerton-serie?
3. Over welke periode gaat de Bridgerton-serie?