Foam Roller

De foamroller

De foamroller kan gebruikt worden om spiergroepen in je lichaam zelf te masseren. Na een training kunnen stijve spieren behoorlijk veel ongemak veroorzaken. Deze pijntjes en soms ook spierknopen kunnen met een foamroller als het ware worden weggemasseerd. Minder pijn en meer flexibele spieren.

Hoe ziet dit product er uit?

De foamroller ziet er uit als een cilinder en is gemaakt van harde foam. Er zijn ribbels te zien waarmee jed tijdens je zelfmassage de nodig druk op je spieren kunt uitoefenen. Ook omliggende weefsels zullen door deze druk gehydrateerd worden en er voor zorgen dat het gebied wat losser aanvoelt. De spiergroepen waar je een foamroller op kunt gebruiken zijn o.a. de hamstrings en de quadriceps. Maar ook je billen en kuiten kunnen door het gebruik van een foamroller worden los gemasseerd. Je bent je eigen sportmasseur!

De mooiste producten


Gebruik van de foamroller

De foamroller is voor verschillende spiergroepen onontbeerlijk. Neem bijvoorbeeld de bilspieren. Deze bestaan uit verschillende spieren die samen één grote, diepe spier vertegenwoordigen. Bilspieren kunnen onderhevig zijn aan vervelende spierpijn. Om hier snel van af te komen ga je als volgt te werk.

  • Leg de roller op de grond en zet je linkerbil op de foamroller. Rol nu in een liggende houding langzaam over de spiergroep.
  • Doe het rustig aan en ga niet direct met je volle gewicht op de roller. De druk langzaam opvoeren.
  • Probeer spierknoopjes op te zoeken en zet juist op deze plekken wat meer druk. Houd 30 seconden vast.
  • De spier doet pijn maar probeer toch te ontspannen. Afvalstoffen zullen afgevoerd worden door de druk die wordt uitgeoefend.
  • Is de druk te pijnlijk, gebruik dan niet al je gewicht en probeer in de omgeving van de pijnlijke plek ook druk uit te oefenen.
  • Nadat je de linkerbil helemaal hebt gemasseerd doe je uiteraard ook de rechterkant.

Op deze manier kun je ook je hamstrings, kuiten, onder- en bovenrug en je quadriceps behandelen.