Diamond Painting

Vrij vertaald betekent diamond painting, schilderen met diamanten. Niet met echte diamanten natuurlijk, maar met een soort van kunststof steentjes. Je kunt het zien als borduren met steentjes. Je begint met een bedrukte canvas. De afdrukken bestaan uit letters, symbolen en cijfers. Deze geven aan, waar je een bepaalde kleur steentjes moet opplakken. Er ontstaat, door de steentjes op de goede plek aan te brengen, een geweldig kunstwerk.

De “diamantjes”

De diamantjes zijn gemaakt van plastic en hebben allerlei kleurtjes. Omdat ze zo mooi glinsteren, lijken ze op diamanten. De hobby Diamond painting is erg populair en kan door iedereen beoefend worden. Heel veel volwassenen, maar ook kinderen hebben deze hobby in hun hart gesloten. Het is dan ook een heerlijk tijdverdrijf om helemaal tot rust te komen. Gezellig met z’n allen om de tafel of helemaal alleen.

Handwerkhobby

Deze uit China afkomstige hobby is zeer laagdrempelig. Kan door iedereen worden bedreven. Eigenlijk lijkt het op schilderen op nummer, maar je gebruikt in plaats van verf de glinsterende steentjes. Misschien schrik je van de hoeveelheid steentjes die in een pakket aanwezig zijn. Wees echter niet bang, want voor je het weet heb je ze allemaal opgebruikt. Deze hobby is prettig en rustgevend en je hebt snel een mooi schilderij in huis.

De mooiste producten

Diamond Painting Opbergdoos met 30 Potjes

Bekijk de prijs nu bij bol.com!
Klantbeoordeling: 4.5 van de 5 sterren uit 134 reviews

Diamond Painting Roller 10 cm

Bekijk de prijs nu bij bol.com!
Klantbeoordeling: 5.0 van de 5 sterren uit 4 reviews

Fantastic Pad XL

Bekijk de prijs nu bij bol.com!
Er zijn nog geen beoordelingen voor dit product.

Een prachtig olifantenschilderij

Een diamond painting schilderij is een precies werkje. Ben je een fan van olifanten dan is de “Olifant in de schemer”  een geweldige uitdaging. De afmeting van het canvas is 50 x 40 cm. Een schilderij wat kan worden gerealiseerd door volwassenen maar ook kinderen. Gewapend met een speciale Diamond painting pen heb je dit werkstuk snel klaar.

Bloemen in vaas

Ben je een liefhebber van bloemen? Dan is de S.old. Diamond painting voor volwassenen “Bloemen in vaas” een mooi stukje werk. Het volledige werk meet 25 x 35 cm. De vierkante steentjes waar dit schilderij mee beplakt moet worden heeft een prima kwaliteit. Je maakt een mooi schilderij voor jezelf of als cadeau voor een familielid.